Rúbriques

AVALUACIÓ DE LA MEMÒRIA DEL PROJECTE

En aquesta secció, es presenta una rúbrica d'avaluació sobre una de les activitats plantejades en la seqüència d'aprenentatge de la unitat didàctica "EL PONT LLEVADÍS".

Els alumnes es distribuïxen en grups de 4 a 6 membres per a fer el treball. Una vegada han terminat el seu treball de construcció hauran de fer una presentació Google per a la resta dels companys. Aquest treball en equip tindrà una puntuació de 3 punts sobre la qualificació total de la unitat. Per tal de fer l'evaluació, els alumnes hauran de seguir els criteris especificats en la següent graella.

RÚBRICA PER AVALUAR

EXPERTAVANÇATAPRENENTNOVELL
PES
4321
Cercar
informació prèvia
sobre el tema en
qüestió
Repassa els coneixements previs sobre el tema, cerca nova informació, la integra i la fa seua.Repassa els coneixements previs sobre el tema, cerca nova informació i la integra.No recupera coneixements previs sobre el tema però
busca informació
Creu tant als seus coneixements previs que es tanca a ampliar-los20%
Contingut de la memòria del projecteEl tema va ser cobert àmpliament, la idea central va ser desenvolupada àmpliament; les idees estan ben desenvolupades i organitzadesEl tema va ser ben desenvolupat; però no de manera àmplia, la idea central va ser desenvolupada de manera limitada, les idees van ser presentades amb un cert desenvolupament i organització.El tema va ser cobert limitadament, la idea central va ser desenvolupada inadequadament; les idees no van ser desenvolupades, ni organitzades.Descripció en mode aprenentEl tema va ser cobert inadequadament, en general, el contingut és inadequat, i il·legible.20%
Organització de la memòriaOrganització Utilitza una varietat d'oracions completes i paràgrafs desenvolupats amb idees creatives, clares i ben sustentades, s'ha apropiat de mecanismes coherents. L'escrit està excel·lentment organitzat, amb una seqüència lògica de les idees.Sorgeix una varietat d'oracions completes i creatives; paràgrafs amb un cert desenvolupament, S'ha apropiat de mecanismes coherents. L'escrit està organitzat de manera entretallada, amb una seqüència d'idees lògica; però incompleta.L' ús predominant d'oracions completes, poc redundants amb ús apropiat de mecanismes coherents. L'escrit està organitzat de manera confusa, sense una seqüència lògica d'idees.Les oracions estan incompletes, són redundants, amb POCS o sense mecanismes coherents. L'escrit està desorganitzat, sense la capacitat de comunicar les seues idees.20%
Quantitat

d'informació
Tots els temes han estat tractats i totes les preguntes contestades amb com a mínim dues o tres frases cadascunaTots els temes han estat tractats i la major part de les preguntes contestades amb com a mínim dues frases cadascunaTots els temes han estat tractats i la major part de les preguntes han estat contestades com a mínim amb una frase.Un o més dels temes no han estat tractats20%
Qualitat de la

Informació
La informació està clarament relacionada amb el tema principal i es reforça amb diversos exemplesLa informació està clarament relacionada amb el tema principal i es reforça amb 1 o dos exemplesLa informació està clarament relacionada amb el tema principal però no hi ha exemplesLa informació no té cap relació o poca  amb el tema principal.20%

En la rúbrica s'avaluarà tant la presentació com l'exposició orals. Amb aquest propòsit, s'han establit els aspectes a avaluar, i els paràmetres per a cada qualificació (Expert, Avançat, Aprenent, Novell), amb el seu corresponent pes percentual. Les puntuacions es distribuïxen  amb la ponderació del 20% cadascuna i sumen en total 3 punts:

Cercar informació prèvia sobre el tema en qüestió:           20%
Contingut de la memòria del projecte:                              20%
Organització de la memòria:                                            20%
Quantitat d'informació:                                                    20%
Qualitat de la informació:                                                20%

En cada aspecte assenyalat anteriorment, l'alumne podrà aconseguir diferents graus de competència:

Expert, l'alumne aconsegueix la totalitat de les competències exigides i el percentatge màxim (100%) de l'ítem.
Avançat, l'alumne aconsegueix notablement les competències del criteri i el75% del percentatge total.
Aprenent, l'alumne aconsegueix les competències mínimes i el 50% del percentatge total de l'apartat.
Novell, l'alumne no aconsegueix les competències mínimes i no aconsegueix cap percentatge de l'apartat.

Exemple:

Ací teniu per avaluar els vostres companys, n' oblideu fer-ho i gràcies.


AVALUACIÓ DE LA PRESENTACIÓ PECHA KUCHA


RÚBRICA PER AVALUAR

EXPERTAVANÇATAPRENENTNOVELL
PES
4321
PRESENTACIÓTrobem una caràtula amb títol, autor, universitat, assignatura i llicència de creative commons i un índex de continguts.Apareix una caràtula amb títol, autor, universitat i assignatura i un índex de continguts.Apareix una caràtula amb títol, autor, universitat i assignatura.No n'hi ha res 20%
COMPRENSIÓ I ÚS DE LA LLENGUALa comprensió és fluida i s'entén clarament en tot el vídeo sense errades ortogràfiques.La comprensió és fluida i s'entén clarament en tot el vídeo encara que podem trobar alguna errada ortogràfica.La comprensió és fluida però trobem més errades ortogràfiques.No es comprenen els continguts i trobem massa errades ortogràfiques.20%
QUALITAT DE VÍDEO/AUDIOLa qualitat de les imatges i de l'àudio és bona sense interferències i faciliten la comprensió del vídeo.La qualitat de les imatges i de l'àudio és bona i faciliten la comprensió del vídeoLa qualitat de les imatges és bona però l'àudio no s'escolta bé.La qualitat de les imatges i de l'àudio no és bona.20%
CONTINGUTSEl vídeo és original i coherent amb els continguts relacionats amb la Unitat Didàctica.El vídeo no és original, però els continguts estan relacionats amb la Unitat Didàctica.El vídeo no és original, a mès els continguts no estan totalment relacionats amb la Unitat Didàctica.El vídeo no és original, a mès els continguts no són els adequats per a la Unitat Didàctica.20%
FORMATS'ajusta perfectament quant a temps i format a un "PechaKucha".S'ajusta a les 20 diapositives 20X20 com és el format "PechaKucha", però s'excedeix o es queda curtHa fet més o menys de les 20 que conté un "PechaKucha" i s'excedeix o falten més de 10 segons de temps.El format no s'ajusta a les 20 diapositives que conté un "PechaKucha" i s'excedeix o falten més de 20 segons de temps.20%

AVALUACIÓ




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada